Fråga till er!

Mina flitiga bloggaläsare (♥♥♥), jag vill veta, har ni följt med till nya bloggen? Förra inlägget var helt tomt på kommentarer så jag har ingen aning om vad ni tycker och tänker. Skulle verkligen uppskatta om ni svarade!

Amandavalfriddson.se

 
Från och med nu har jag en ny blogg! Ni hittar mig numera på amandavalfridsson.se!
 
Jag bloggat här på blogg.se i flera år, men på senaste tiden har jag tyvärr tappat motivationen och känner att det inte alls är utmanade eller roligt när man bara står still och trampar, i princip. Därför väljer jag att testa något nytt och annorlunda. Och känns det inte bra, eller att ni tycker att det är fruktansvärt, så är det ju hur enkelt som helst att byta tillbaka hit. Men man vet aldrig något innan man har provat. Så tack för mig här på blogg.se, nu fortsätter jag vidare med roligare inlägg och nya motivation. Är så taggad!
Jag hoppas verkligen att ni följer med mig till nya bloggen, för jag är så tacksam för varenda en av er!!
 
NYA BLOGGEN ↓↓↓↓↓
amandavalfridsson.se

Fixar!

Som ni ser ser bloggen lite annorlunda ut just nu och det beror på att jag håller på att fixa lite trevliga saker.

Sunday nights

 
Jag avslutar denna helg på ett helt vanligt söndagssätt - äter en god middag, tänder ljus, byter om till mjukisar, myser ner mig i sängen med något gott och kollar på serier.

Let's make some fruit salad

 
Något jag verkligen älskar att göra när jag kommer hem från skolan är en fruktsallad. Det är både gott, enkelt och väldigt fräscht. Vill jag ha det lite extra mättande brukar jag även tillsätta en klick kesella. I denna fruktsalllad hade jag i äpple, banan, apelsin, kiwi, melon och passionsfrukt. Så gott! Ett väldigt bra mellanmål helt enkelt, tips tips!!

nike aire force och leo vans

nike aire force och leo vans
 
Ett par Nike Air Force och leo vans står högt upp på önskelistan just nu. Och dessa saker att matcha med skulle ju inte vara helt felt det heller. Perfektion alltihop.

Internationella Barncancerdagen

 
barncancerfonden.se/
Inga barn ska behöva gå bort i denna hemska sjukdom.

Du söker bråk jag kräver dans

 
Godmorgon! Eller ja, jag gick upp för några timmar sedan men har suttit fastklistrad framför tv:n och tittat på OS. Såg ni damernas staffet?? Det var helt sjukt ju!! Jag stog och skrek och hoppde här hemma. Hahahah. Men så kul att de tog guldet!
 
Idag har jag faktiskt inga som helst planer. Jag mår fortfarande lite sisådär så jag ska nog försöka att ta det hyffsat lugnt. Funderar dock på att åka in till stan och köpa data- och mobilfodral. Något som jag verkligen behöver!

Happy Valentines day!

 
Glad alla hjärtans dag hörrni! Idag i skolan fick vi lyssna på kärlekshälsningar i högtalaren och äta mumsiga geléhjärtan och vaniljhjärtan. Nu ska jag snart åka iväg till xoko för en mysig fika med vänner. Ikväll kommer släkten hit för att fira min bror och ät god mat. När dem har gått åker jag vidare till Molly för att fira där. Fullt upp idag helt enkelt, men jag gillare'! Vad ska ni göra idag?
Massa pussar och kramar!!!

Europaresa - Dag 14

 
Efter två dagar i Zell Am See var det dags att lämna den fina staden och faktiskt bege sig hemmåt efter en helt underbar resa. Denna dag var verkligen inte den roligaste. Vi spenderade mesta delen av dagen på autoban och tog endast ett stopp i solen för en macklunch. Tror vi åkte bil i typ 10 timmar (!!!). Men jag sov dock bort det mesta, hehe.
 
 
Tack och lov för nutella & go - dagens räddare!! Köpte med mig denna godbit på nån random mack och det var såååååå jävla gott. mmmmmmm.  (gud va brun jag var förresten!!!)
På kvällen tog vi in på ett hotell och åt en sen middag innan vi gick och la oss.

Torsdag




Sitter i detta nu och mumsar på det goda melliset på bilden framför senaste avsnittet av pll. Idag fixade jag en smoothie med hallon, äpple, kiwi, ingefära, hasselnötter och lite vatten för att kunna mixa allt. Det blev supergott! Och lite starkt också, vilket jag intalar mig själv är bra om man är förkyld.

Idag fyller mig bror 15 år så ikväll ska vi fira honom med familjen och en extra god middag. Vad gör ni ikväll?

21:48



Har tyvärr ingen ork till att blogga eller fota bilder när jag är sjuk. Ligger i sängen och sover mest hela tiden. Vilket såklart suger. Men jag har tagit till mig av era tips och dricker vatten med ingefära osv. Hoppas det hjälper!
Snart är det i alla fall helg och det ska bli sjukt skönt. Och alla hjärtans dag på fredag ju! Jag ska först vara hemma och fira min bror som fyller år och senare under kvällen ska jag hem till Molly! Vad ska ni göra? 

Komigen nu immunförsvaret



Ligger i sängen, dricker te, kollar på serier och försöker kurera mig. Känner att jag mår sämre och sämre för varje dag. Så himla typiskt. Jag orkar verkligen inte bli sjuk nu.

Irritationer och fruktfat

Mitt supergoda mellis igår. Älska frukt <3333
 
Hej på er! Idag efter skolan åkte jag direkt till tandregleringen för återkoll efter tandställningen.  Jag har kännt att tänderna börjar dra sig tillbaka på senare tiden vilket inte alls är så kul. Jag kämpade ju så himla mycket med tandställningen i över ett år och det gjorde fruktansvärt ont. Att allt kanske blir i onödan känns ju inte så jättekul.. Men tjejen där verkade inte bry sig alls om vad jag tyckte. Därför är jag lite småirriterad just nu. Håller dessutom på att bli sjuk, så det gör ju inte saken bättre direkt. Jag ska försöka dricka massa te ikväll och fixa en smoothie med ingefära i, vilket tydligen ska hjälpa.
 
Tack förresten för alla svar på enkäten!

4 favoriter

 
 Happy - Pharrell Williams. Blir så himla glad av den här låten!! absoluta favoriten just nu / This Year - Andreas Moe / Kids - Style of Eye / Younger - Seinabo Sey